
HBO Marketing en Sales (6 maanden)
€ 999,00
Exclusief btw
Ben je op zoek naar een mogelijkheid om je kennis en inzicht te vergroten op het gebied van marketing en sales? Deze opleiding biedt een uitgebreide toolkit om je te ontwikkelen in beide vakgebieden. In de loop van zes maanden verken je sales- en accountmanagement, leer je de toepassing van marktverkenning en marktsegmentatie, en verdiep je je in de theorieën achter verkoopprocessen, relatiebeheer en salesmanagement. Belangrijke begrippen zoals accountmanagement en het beïnvloeden van koopgedrag worden grondig behandeld. Naast theoretische kennis ligt de focus ook sterk op praktijkopdrachten die zijn afgestemd op jouw organisatie en specifieke situatie.
Door het opzetten van een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC) breng je direct de geleerde kennis in de praktijk. Veel deelnemers hebben deze opleiding met succes doorlopen. Na afronding van dit programma ben je bevoegd om marketing- en salestaken binnen een marketing- en salesafdeling doeltreffend uit te voeren.

Leerdoelen
- Je bent in staat om marketingbeleid op te stellen.
- Je weet hoe je verkooptechnieken kunt toepassen.
- Je hebt inzicht in marketingmanagement.
- Je bent in staat om de relatiemanagement toe te passen.
- Je bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen.
- Je weet hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden.
- Je weet hoe je een verkoopproces toepast.
- Je hebt inzicht in sales- en accountmanagement.
Opleidingsprogamma
- Marktverkenning
- De omgeving van marketing
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- De basis van marketingmanagement
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
- De basis van sales- en accountmanagement
- Verkooporganisatie
- Accountmanagement in de praktijk
- Verkoopprocessen
- Afnemersgroepen segmenteren
- Salesmanagement
- Relatiemanagement
- Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
Opleidingsprogamma
- Marktverkenning
- De omgeving van marketing
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- De basis van marketingmanagement
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
- De basis van sales- en accountmanagement
- Verkooporganisatie
- Accountmanagement in de praktijk
- Verkoopprocessen
- Afnemersgroepen segmenteren
- Salesmanagement
- Relatiemanagement
- Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
Diploma
- HBO Marketing en Sales (6 maanden)
Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.
€ 999,00
Exclusief btw