Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

HBO Praktijkcursus – Marktonderzoek

 599,00

exclusief btw

Wil je je kennis verdiepen in marktonderzoek? Deze praktijkcursus behandelt uitgebreid de relatie tussen een opdrachtgever en een onderzoeksbureau. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan de rol van marketingonderzoek binnen het bredere vakgebied. De praktijkcursus biedt een grondige uitleg van de relevante theorieën in marktonderzoek en bevat praktische richtlijnen voor het opstellen van een vragenlijst en rapport. Ook wordt aandacht besteed aan social media-onderzoek en het werken met big data, waarbij Google Analytics en Google Trends worden besproken.

Door het opzetten van een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC) breng je direct de geleerde kennis in de praktijk. Veel deelnemers hebben deze praktijkcursus met succes doorlopen. Na afronding van dit studieprogramma kun je een marktonderzoek opzetten en uitvoeren voor een organisatie.

Leerdoelen

  • Je kunt aantonen tot nieuwe inzichten gekomen te zijn over marktonderzoek voor een organisatie.
  • Je weet hoe je met de ethiek om dient te gaan omtrent marktonderzoek.
  • Je bent in staat een projectmatige aanpak te hanteren voor een onderzoek.
  • Je kunt de methoden van marktonderzoek uitleggen.
  • Je weet hoe je de doelstelling SMART kunt formuleren.
  • Je kunt beschrijven hoe je correcte probleemstelling moet ontwikkelen.
  • Je kunt beschrijven wat er in een onderzoeksplan staat.
  • Je weet hoe je de aanleiding van een onderzoek kunt formuleren.

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent marktonderzoek behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van marktonderzoek.
  • Keuze onderzoeksmethode en het onderzoeksplan
  • Marktonderzoek competenties
  • Ethiek
  • Planning van het onderzoek
  • Probleemanalyse
  • Projectmatige aanpak
  • Fundamenteel en toegepast onderzoek
  • De betekenis, methoden, vormen en functie van marktonderzoek

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent marktonderzoek behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van marktonderzoek.
  • Keuze onderzoeksmethode en het onderzoeksplan
  • Marktonderzoek competenties
  • Ethiek
  • Planning van het onderzoek
  • Probleemanalyse
  • Projectmatige aanpak
  • Fundamenteel en toegepast onderzoek
  • De betekenis, methoden, vormen en functie van marktonderzoek

Diploma

De praktijkcursus HBO Praktijkcursus – Marktonderzoek biedt jou de kans om het diploma te behalen:
  • HBO Praktijkcursus – Marktonderzoek
Gedurende de studieperiode werk je aan een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen duidelijk naar voren komen. Als je deze praktijkcursus met een positief resultaat afrondt, ontvang je het officiële diploma van deze praktijkcursus.

Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.

 599,00

exclusief btw

HBO Praktijkcursus – Marktonderzoek
 599,00
Scroll naar boven

Nieuw bij Business Training Holland

Studiecoaching

Wanneer je hebt gekozen voor een opleiding of cursus op onze website, heb je daarna de keuze uit  5 coachingpakketten die je aanvullend kunt bestellen om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren en begeleiden. 

Er is altijd een pakket dat bij jou past. Met meer of minder online coachingsessies en wel of niet extra ondersteuning bij jouw examenvoorbereiding.